CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Oct 25, 2012

UncleB Post: Aku, Aish~~ Zaman main digimon

Office, 25th Oct 2012..

Hampir separuh staff department guwa dah start cuti, sebab nak prepare Raya Haji(prepare apa raya haji?). tapi guwa still lagi duduk kat sini sebab bos besar sangat-sangat memerlukan khidmat guwa untuk menceriakan suasana ofis, hahahaha!!~~

Lepas lunch, pasang lagu raya kuat-kuat.. amek mood raya katakan. terus guwa bukak blog dan berkarya.. Bacalah wahai sahabat-sahabat sekalian akan prosa guwa ni. :)


******************************************************************************

Dinihari
Liat bangun pagi
Emak tarik ibu jari kaki
terbangun dan terus meluru ke bilik mandi
Amek kodomo lion kat sinki
buat ratah, bukan untuk gosok gigi
Bersiap untuk ke sekolah lagi
1 ringgit bapak kasi
Cukup la nak beli 
segelas sirap dan sebungkus nasi


Tengahari
Loceng berbunyi
aku dan kawan berkejar ke lori
Company Milo bagi minum free
Segelas seorang je dia bagi
Aku anak bapak, aku bijak bestari
Aku beratur sekali lagi
songkok atas kepala sebagai modal menipu penjaga lori


Petang
Kelas fardhu ain bermula
dek makan nasi RMT pagi tadi rasanya
2 pinggan aku makan sekali nganga
mata mengantuk tak terkata
Ustazah mengajar kat depan, aku buat bodo je
Nasib baik Ustazah Maisarah kat depan tu cun gila
Boleh la aku tahan mata sampai ke senja


Senja
Kawan-kawan ajak mandi
parit kampung sebelah menjadi destinasi
bawak polisterin, pelampung buatan sendiri
Ada kawan yang jenis gila vavi
Robek tayar kereta ayah sendiri
katanya jenis pelampung berkualiti tinggi


Malam
Sitkom senario jadi tontonan
Kami sekeluarga bergelak sakan
"Bapak balik, bapak balik!!" tiba-tiba kakak aku meroyan
oh sh*t, homework tak siap lagi, mati la aku kena bahan
Bapak tengok buku sekolah atas lantai bertaburan
Bapak tanya aku "Nak tali pinggang ke rotan?"


*           *            *         *        *

Hari ini
Alhamdulillah kami adik beradik dah bekerjaya
Walaupun gaji tak besar, cukup la nak sara sekeluarga
Emak pun dah nak pencen, umur dah senja
Walaupun bapak dah takde, emak tetap ceria
Terima kasih Tuhan sebab buat family aku bahagia
Biarlah kebahagiaan ini hingga ke akhir masa..


Bapak, sejahteralah kamu di sana. :)

0 orang buat ketupat:

Post a Comment