CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sep 22, 2010

Zorro's entry: Bermulalah segalenyer....

aku zoro..ha, mcm dlm citer zoro 2..aku la hero die tu.. tp kt sini aku tak pakai topeng..kang orang kate pe plak..

memang wat blog ni xpernah dirancang oleh sesape dalam umah nie...
idea ni muncul terkotak-katik ngan sendirinye..

aku xnk cite dah pasal cite nak wat blog ni..pasal uncleB da cite da...
tp aku nk kongsi 1 cite menarik(bagi aku) pasal markas ni yakni double-eleven..
sebenarnye bkn double-eleven..sebab bagi aku double eleven tu adalah 11-11...
tapi sebab nk sedapkan name,letak je la double-eleven padahal 2-11.. nak kate bangang, bunyinye sedap la plak.. so, ok ler tuuu....

markas ni bagi aku memang spesial...sebab ape die spesial?..haa.. yang ni aku nak citer! tapi ang pa semua kena sabaq sat, biaq aku api pukui gestapo dulu, makhluk ni saja ja kacau aku time aku tulih entry nih...

dush! dash! dush!

huh, puas!

Ok, nak dijadikan citer, markas ni dihuni oleh enam jejaka yang tak pasti masih teruna ataupun tak.. aku? ofkos la still virgin.. hahaha!! tapi, kalau depa nih, tak tau la pulak aku. kalu nak taw tanye depa la...sebab masing-masing pon bukan baek sangat, tapi tak la jugak jahat sangat, kira depa ni masih pandai la nak amek ayaq semayang dan aku pasti, depa ni masih boleh dapat membezakan yang mana Masjid, dan yang mana Disko.. so, tahap kejahilan depa ni masih boleh dimaafkan.. kira depa punya skala ni dalam 1:3.. 1 tu untuk kebaikan..3 untuk kejahatan..

maknanya sekali depa wat baik, maka 3 kali la depa akan menyetan, hahahaha...

gurau-gurau....xdelah..skalanyer 1:5..hahaha... yang tuu aku xleh la nak cakap...amalan masing-masing kan?..
tapi yang pasti masing-masing mempunyai hati yang MASIH baik..sebab kite xtaw pe akan jadi pada mase depan kan?..hehehe...
ade kalanya kami ni macam malaikat, ibadah xtak ingat dunia, tapi selalunya kami ni akan same-same menyetan.. iaitu makan xbace bismillah..ha, tu la bende paling jahat kami penah wat, ish3..

aku da start kuaq dari tajuk ni...ok,cerita depa start macam nie. ( tarik nafas dalam-dalam dan mode dialek kay ell bermula)

tup, tap, tup...


Markas ni tidaklah besar mane pon..tp yang syoknyer adelah kelengkapan dalam markas ni....
ape yang ko nk,ko cakap jer..sumer ade.. nak main game? ade..dua buah pc lg..
nk main internet?..ade..laju thap gaban lagi..belum tekan website da kua da..
nak wat assignment?.ader troook....tup tap tup tap assignment ko da ciap(copy n paste)..haha...
sume da bosan?..cube men permainan yang agak klasik..SAIDINA...hahaha..pon ade beb...
yang lain memang xder,sebab memang kami rase benda yang dah ade kat markas ni dah lebih daripada cukup dah...

sebab tu la kalau korang tanya electric stuff yang basically ade kat markas biase macam tv, PS, aircond, fridge, dapur dan mesin basuh, memang kami tak berminat nak memiliki mahupun membeli benda-benda tu..

bukan ape..kami taknak benda-benda tu semua mesti la ade sebabnyer...
sebab ape xnak tv?..
ang pa beli la tv besar mana pon,kalau xde astro, memang bosan giler la...nk wat astro boley...tapi yang malasnyer biler remote tu asyik hilang jer....kan ke leceh 2...ha,sebab tu  la kami xnak tv..

sebab ape xnak air cond?
ko pasang kipas level 2 pon kau dah rase macam duk kat kutub....sejuk die, boleh cakap kalu setakat pakai wind breaker cap ayam tu, jangan harap la nak tidur dalam keadaan harmoni, koman-koman, korang kena pekena toto selapis dua, baru la boleh cover heat kat badan korang, hehehe.... kan rugi plus membazir kalau beli air cond..

Sebab ape kami taknak dapur?
korang bace la paper, ade je kes umah terbakar,kedai terbakar,mess hangit...haa,tuu majoritinyer berpunca dari dapur la....
xpasal-pasal kau menangis sebab bende simple(terlupe tutup gas dapur, terlupe ngah masak kari babas, terlupe ngah goreng lembu....punyer daging..)..tu la sebabnyer kami xnak bende-bende tu...

Sebab apa kami taknak fridge?
same la macam kes air cond tadi...da name pon macam duk dalam salji,nak peti ais wat pe lagi..
kau pasang je la kipas sampai level 5...haa...da boleh da wat ais 2 bekas. boleh cakap hingus korang takkan sempat cecah mulut, dah jadi susu f&n beku, hahaha...

Sebab apa kami taknak washing machine?
Alaa.. Common sense la..ape gune Allah bagi kami kudrat jantan? kerja malas, nak senang je keje.. kalu macam tu la ang layan badan ang pa tak nak bagi kerja berat, anak dara mana la nak jadikan ang pasangan idup depa, kalu malas tapi pandai bomoh macam Pak Belalang tu, aku tak kisah la jugak. Malas-malas pon boleh la jugak income dia tilik nombor 4D ka, sport toto ka, magnum dan segala bagai benda haram cam tu.. tapi, kalu malas + otak yang jenis tak pernah standby bed, baek tak payah..

apa kata guna ja tangan tu basoh baju sendiri..xsusah pon..hehehe....

dah-dah!! aku pon dah malas nak explain kat korang pasal ke'unique'kan markas kami ni.
sape2 rase bosan je, boleh je singgah markas ni..

"Abang, adik2 pon boleh jugak ke pergi markas abang?"

Eh3!! Ofkos la buleh, awat tak buleh pulak..
dah nama 'adik', mestilah boleh datang sini. Anytime, tak kisah...
Layanan 'istimewa' sentiasa tersedia untuk golongan adik-adik nih, hahahaha


*******************************************************************
Sorry, kena stop tulis entry ni sekarang, chow!!


P/S : Celaka, mamat mane la pulak yang lepas bom kat sini, lemas!

0 orang buat ketupat:

Post a Comment